Lofferane

Lofferanes røst

Lofferane er en gjeng gutter som er glade i å gå på tur. Tiden vil vise hva denne bloggen kommer til å handle om. Vis at du er en blogger - loffergutt!

Iungsdalen

TurerPosted by Ragnar Friday, July 24 2009 12:55
Hei.
Onsdag 22.07.09 dro jeg og Ann-Mari en tur til Iungsdalen. Da vi kom til Toviken var det så mye biler og folk at vi ble enig om å gå en annen vei enn den som er vanlig. Vi gikk litt langs Mjolga og opp Klevaskaret. Da vi kom opp til Klevavatnet tok opp i lia på sydside, over rygger - ned i daler - opp over rygger - ned i daler og opp på Tovikbergi slik at vi så rett ned på Iungsdalshytta. Fra toppen her og ned til hytta var det veldig bratt, men vi kom greit ned. Med en liten stopp for å spise en molteyhogurt brukte vi nesten 2 1/2 time. Vi hadde fint vær på turen, men det blåste friskt. Like etter at vi kom ned til hytta begynte det å regne. Da var det bare å gå inn å kjøpe rømmegrøt. Geirmund hadde som vanlig mye å gjøre, så han lurte på om jeg kunne bli med motorbåten inn til Toviken for å kjøre den til bake til hytta slik han kunne gå i fjæset for å melke, så nå har jeg gjort det også. Det blåste og regnet vannrett. Hilste på to damer som jeg kom i kontekt med da jeg var på her på Iungsdalhytta 3 dager forrige sommer. De var inne med ungene i år også. Etter kort prat med Geirmund gikk vi tilbake til Toviken og bilen. Enda en flott tur til Iungsdalen. Skal hilse fra Geirmund.

Ragnar.

• Comments(0)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.