Lofferane

Lofferanes røst

Lofferane er en gjeng gutter som er glade i å gå på tur. Tiden vil vise hva denne bloggen kommer til å handle om. Vis at du er en blogger - loffergutt!

skyting

JaktPosted by Ragnar Sunday, May 02 2010 18:43
Da er skytetreningen igang på skytebanen til Lier Skytterlag. Treningen for jegere er som vanlig hver onsdag, kom og treff oss. Til Arild: Husk at det er like greit å få tatt jegerprøven med en gang, slik at resten av sommeren kan nytes og gå med til trening.

• Comments(0)//blogg.lofferane.com/#post24

fiske

FiskePosted by Ragnar Sunday, May 02 2010 18:34
Roy og Ragnar har prøvd seg på fiske etter sjøørreten. Roy har fått en sjøørret (det jeg vet). Hva Arild har gjort og fått kjenner jeg ikke til.
Meldingen Roy har kommet med sier også at nå har isen gått på Langevann og Røysjø, så nå er det bare å prøve seg der også.

• Comments(0)//blogg.lofferane.com/#post23

Iungsdalen

TurerPosted by Ragnar Friday, July 24 2009 12:55
Hei.
Onsdag 22.07.09 dro jeg og Ann-Mari en tur til Iungsdalen. Da vi kom til Toviken var det så mye biler og folk at vi ble enig om å gå en annen vei enn den som er vanlig. Vi gikk litt langs Mjolga og opp Klevaskaret. Da vi kom opp til Klevavatnet tok opp i lia på sydside, over rygger - ned i daler - opp over rygger - ned i daler og opp på Tovikbergi slik at vi så rett ned på Iungsdalshytta. Fra toppen her og ned til hytta var det veldig bratt, men vi kom greit ned. Med en liten stopp for å spise en molteyhogurt brukte vi nesten 2 1/2 time. Vi hadde fint vær på turen, men det blåste friskt. Like etter at vi kom ned til hytta begynte det å regne. Da var det bare å gå inn å kjøpe rømmegrøt. Geirmund hadde som vanlig mye å gjøre, så han lurte på om jeg kunne bli med motorbåten inn til Toviken for å kjøre den til bake til hytta slik han kunne gå i fjæset for å melke, så nå har jeg gjort det også. Det blåste og regnet vannrett. Hilste på to damer som jeg kom i kontekt med da jeg var på her på Iungsdalhytta 3 dager forrige sommer. De var inne med ungene i år også. Etter kort prat med Geirmund gikk vi tilbake til Toviken og bilen. Enda en flott tur til Iungsdalen. Skal hilse fra Geirmund.

Ragnar.

• Comments(0)//blogg.lofferane.com/#post22

Irland

TurerPosted by Ragnar Sunday, July 12 2009 19:36
Er tilbake i Dublin etter at vi i går besøkte Tullamoer Dew museet med tilhørende smaksprøver. Det var artig å gå rundt i showavdelingen å se det gamle utstyret de brukte før.
Smaksprøven var også god.
Fikk hotellrom uten å ha bestilt på forhånd. Den satt langt inne, men en av damene i resepsjonen hadde et rom på lur. Heldig nå igjenn. Det var veldig deilig å levere tilbake en bil uten en skramme påført av oss etter å har kjørt på venstre side av veien en hel uke.

Hilsen Ragnar

• Comments(0)//blogg.lofferane.com/#post21

Irland

TurerPosted by Ragnar Friday, July 10 2009 15:53
Ja da er vi kommet til Cork. I går var vi på en spektakulær opplevelse. Vi var ut på Moher klippene. Der var det 200 m rett ned i Atlanterhavet. Det var godt tilrettelagt for turister, med veier å gå på og suvernier og kjøpe. Selv om Irland er et flott land å reise i og mye å se på må jeg si at jeg lengter til turer i fjellheimen hjemme hvor det er fred og ro.

Hilsen Ragnar.

• Comments(0)//blogg.lofferane.com/#post20

sommertur

TurerPosted by Ragnar Monday, April 13 2009 13:02
Hei.

Vi var på en helgetur tidligere i vinter hvor vi ble enige om at i 2009 skal hovedturen gå over Songavatnet og inn til Songavassdraget. Trond har skryti at han har båter vi kan bruke, så vi håper han ikke har glemt det. Jeg har kjøpt kart og startet på lesing / gjennomgang av det. Jeg gleder meg til turen. Håper dere andre også gjør det.

lofferhilsen
Ragnar

• Comments(1)//blogg.lofferane.com/#post19

villmarksmessen 2009

UtstyrPosted by Ragnar Monday, April 13 2009 12:54
Hei

Jeg vil bare komme med en påminnelse om at det er villmarksmesse til helgen. Jeg regner med at Roy og Arild skal innover. Vi kan jo reise sammen.

lofferhilsen
Ragnar

• Comments(0)//blogg.lofferane.com/#post18

skytetrening

JaktPosted by Ragnar Wednesday, April 16 2008 21:14
Ja da har Roy og Ragnar startet treningen for denne jaktsesongen. Det var i dag første treningsdag for jegere på skytebanen til Lier skytterlag..
Jeg håper Arild også leser dette slik at han også kommer seg på skytebanen.